برگزاری سمینار تشکیلات کومەله در دانمارک

415
سمینار تشکیلات کومه له در شهر هرنینگ کشور دانمارک با شرکت دفتر سیاسی، اعضای کمیته خارج کشور کومه له و جمع کثیری از کادرها، اعضا وهواداران کومه له برگزار شد.

آسونیوز: بنابه خبر رسیده به “مرکز خبر روژهه لات”، در ادامه دور جدید فعالیتهای تشکیلات خارج کشور کومه له و به منظور خط دهی و پیشبرد و ساماندهی فعالیتهای کومه له در کشورهای اروپائی وآمریکا، روز شنبه 21م نوامبر 2015 سمینار تشکیلات کومه له در شهر هرنینگ کشور دانمارک با شرکت دفتر سیاسی، اعضای کمیته خارج کشور کومه له و جمع کثیری از کادرها، اعضا وهواداران کومه له برگزار شد.

سمینار با یک دقیقه سکوت به یاد جانباختگان کومه له و جنبش آزادیخواهانه مردم کردستان و سپس سرود رسمی کومه له آغاز شد. سپس رفیق ایرج محمدی مسئول کمیته کومه له در دانمارک ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان گزارش فعالیتهای دوره گذشته کمیته دانمارک را به سمینار ارائه داد. در گزارش رفیق ایرج محمدی به فعالیتهای کومه له در یک سال گذشته در کشور دانمارک از قبیل ایجاد ارتباط با احزاب و نهادهای دانمارکی، احزاب کردستانی و اپوزسیون ایرانی، کارهای رسانه ای و آکسیونهای اعتراضی به سیاستهای منفی جمهوری اسلامی و همچنین پشتیبانی از مبارزات کردستان در بخشهای مختلف و خصوصا کردستان تحت حاکمیت جمهوری اسلامی و … اشاره شد.

پس از این گزارش رفیق احمد مرتضائی عضو کمیته خارج کشور کومه له سخنانی در باره دور جدید وظایف و مئموریتهای کمیته ها و از جمله کمیته دانمارک و نیز در باره مصوبات کمیته مرکزی کومه له و سند جدید آن کمیته در باره فعالیتهای کومه له در خارج کشور ایراد کرد. در ادامه کار سمینار رفیق ناهید بهمنی عضو دفتر سیاسی کومه له و مسئول کمیته خارج کشور بحثهای مفصلی در رابطه با مسائل سیاسی منطقه ای، کردستان و ایران و نیز در باره ضرورتهای پیش روی جنبش و کومه له و وظایف متفاوت و دور تازه کاری و متدهای نوین کاری ارائه داد. ایشان در سخنان خود نخست به ارزیابی وضعیت سیاسی منطقه خاور میانه، توافق هسته ای ایران با قدرتهای جهانی و تاثیرات متعاقب آن، سوریه و بحرانهای منطقه ای و نقش ایران در بحران آفرینیها و پدیده مهاجرت از زاویه های مختلف پرداختند.

یکی از نکاتی که رفیق ناهید بهمنی در سخان خود بر آن تاکید داشت بحث تمرکز بر مبارزات در کردستان تحت حاکمیت ایران بود. رفیق بهمنی در این باره گفت که در طول تاریخ مبارزاتی کردستان کردهای ایران و خصوصا کومه له در هر مقطع و زمانی از بخشهای دیگر کرستان پشتیبانی همه جانبه کرده اند و در غمها و شادیهایشان شریک بوده اند و این سنت مبارزاتی همچنان ادامه دارد و خواهد داشت اما این نباید ما را از رسالت اصلیمان که مبارزه با جمهوری اسلامی و برای حقوق مردم کرد در ایران است منحرف سازد. رفیق بهمنی در ادامه این بحث به نقش و نفوز جمهوری اسلامی در منطقه و برنامه هایش برای کنترل احزاب کردستان ایران و ضربه زدن به آنها اشاره کرد. رفیق بهمنی همچنین اشاره کرد که به گفته کارشناسان اقدام جمهوری اسلامی برای ترور و بمبگذاری در مقر کومه له جزو بدترین نوعهای تروریسم این رژیم بوده است خصوصا در دور تازه اقدامات تروریستی که دستگاهای اطلاعاتی این رژیم در خارج از ایران هیدایت میکنند.

در ادامه سخنان خود رفیق بهمنی به وضعیت نامطلوب حقوق بشر در ایران و خصوصا کردستان، اعدامها، حبس روزنامه نگاران و اهل قلم، اعدامهای سیاسی و سرکوبها در کردستان و کشتار کولبران و کاسبکاران و فشارهای فراوان بر طبقه پائین جامعه و سیاستهای غلط اقتصادی سیاسی فرهنگی جمهوری اسلامی اشاره کردند. در پایان گفته های خود و نتیجه گیری رفیق ناهید بهمنی عضو دفتر سیاسی کومه له گفت: شرایط جدید منطقه ای و کردستانی و تغیرات معادلاتی ضرورتهای نوینی را پیش روی جنبش کرد درکردستان ایران و و در رابطه با سایر بخشهای کردستان و نسبت به کلیت تغیرات در منطقه گذاشته است. باید کردهای ایران برای رویاروئی با این شرایط نوین سیای آماده بوده و سیاستهای مستقل و موثر و تدابیر عمیق و واقعگرایانه اتخاذ کنند و به این منظور همه تشکیلاتهای کومه له چه در داخل و چه در کردستان عراق و خارج کشور باید هماهنگ و کوشا باشند.

ایشان در این رابطه به موازین جدید کاری و پلاتفورم کار در خارج کشور کومه له و ساختار تازه کمیته خارج کشور و شیوه های مشخص شده برای فعالیتهای جدی در ای دوره سازماندهیهای مربوطه اشاره کردند. سپس سند جدید کومه له برای کار در خارج کشور از سوری رفیق احمد مرتضائی عضو کمیته خارج کشور قرائت شد و ایشان در باره بخشهای گوناگون آن به سمینار توضیحاتی ارائه دادند. سپس سمینار با بحث و تبادل نظر و سوالات شرکت کنندگان ادامه یافته و در پایان کمیته های سازمان جوانان کردستان ایران در دانمارک و سازمان زنان کردستان ایران در دانمارک انتخاب شدند.

همچنین کمیته کومه له در دانمارک از میان اعضائی که سابقه بیشتر سه سال عضویت کومه له و یک سال اقامت در اروپا را داشتند، از سوی اعضا انتخاب شدند. اعضای کمیته جدید کومه له در دانمارک عبارتند از رفقا: حسین علیزاده- چیمن همتی- ایرج محمدی- امجد اسدزاده- آسو محمدی- علی اوتمیشی ” وه ته میش “- جلیل رضائی- کاوه احمدی و همچنین رفقا آوات قریشی – شاهو حمیدی و امید طاهری به عنوان همکاران کمیته اعضای سازمان زنان کردستان ایران در دانمارک عبارتند از: چیمن همتی- مریم چمانی- شیرین بایاب- مژگان میرزائی- ندا آقامیری و شیما سلیمی و همچنین رفیق چیمن همتی به عنوان مسئول کمیته سازمان زنان کردستان ایران در دانمارک انتخاب شد. اعضا کیمته سازمان جوانان کردستان ایران در دانمارک عبارتند از: شاهوحمیدی- میلاد امیری-اردشیر محمودی- وریا شریفی مژگان میرزائی- ندا آقامیری – ریبوار رضائی- شهاب چراغی- ایمان افزه ئی- ئایین محمدی و ایمان حسینی.


لێدوانێک بنووسە